Healthy snack: geroosterde kikkererwten

Ken je dat gevoel? Ben je net lekker bezig met gezond eten en dan MOET je ineens iets lekkers eten. Meestal gaan gezond eten en lekkere trek niet hand in hand, maar tegenwoordig heb je steeds meer gezonde tussendoortjes. Zo deelden we al een recept voor gezonde havermoutkoekjes met jullie en ook het recept voor suikervrije mueslirepen is een aanradertje, maar vanaf vandaag kun je ook gezond snacken. Deze geroosterde kikkererwten smaken bijna net als borrelnootjes, maar veel gezonder! Kan het nog beter? Ze stonden al een tijdje op mijn to-make lijstje en afgelopen weekend was het eindelijk zo ver. Crunchy nootjes bomvol goede stoffen zoals ijzer en vitamine B. Kortom, dat wordt guilty free snacken de komende tijd! En heb je nu geen zin in een snack? Gebruik ze dan in een groene salade of meng ze door de couscous heen.

Wat heb je nodig:

  • 250 gr. kikkererwten uit blik
  • 1 el. olijfolie
  • 1 tl. paprikapoeder
  • 1 tl. chilipoeder
  • 1 tl. cayennepeper
  • Zeezout

Zo ga je te werk:

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed een bakplaat met wat bakpapier.
  2. Spoel de kikkererwten af, laat goed uitlekken en dep droog met wat keukenpapier.
  3. Doe de kikkererwten in een schaaltje, meng er de olijfolie en kruiden door en verdeel de kikkererwten over de bakplaat
  4. Rooster de kikkererwten 30 minuten in de warme oven en schep regelmatig om
  5. Laat afkoelen en geniet van je healthy snack!

Liefs,
Floortje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *