Foodie in Australia!!

Jullie hadden het misschien al gezien aan de blogposts, maar de afgelopen weken stond Marjolijn er eventjes alleen voor. Ik was namelijk aan het genieten van een (al zeg ik het zelf) welverdiende vakantie. En niet zomaar eentje, ik ben namelijk naar het prachtige Australië  geweest! Eerlijk gezegd stond Australie niet echt bovenaan mijn lijstje met vakantiebestemmingen, maar toen vriendinnetje A. voor de liefde down under ging wonen, was de keuze voor mijn vakantiebestemmingen toch vrij snel gemaakt. Tijdens de korte voorbereidingsperiode had ik een kort lijstje gemaakt met dingen die ik wilde zien, maar daarnaast had ik nog een ander lijstje gemaakt.  Als trouwe kijker van Masterchef Australia had ik namelijk al tijden een lijstje met bekende hotspots op mijn telefoon staan en als je dan toch in Australië bent haha… Dit keer dus geen gewone ‘kijkje in de keuken’, maar een fotoverslag van een foodie in Australia!!

Na een hele lange vlucht (lees 24u) was ik eindelijk aangekomen in Melbourne. De volgende ochtende ging ik met vriendinnetje A. lekker uitgebreid ontbijten! De koffie is heel erg goed in Australië en ook de gepocheerde eitjes zie je overal op het menu staan. Yum!

Adriano Zumbo is toch wel mijn culinaire held! Of zoals Matt Preston hem onschrijft; de Willy Wonka from hell :-)) Een bezoekje aan zijn winkel én een doosje met zijn heerlijke macarons mocht dan ook niet ontbreken!

Degene die Masterchef Australië volgen komt dit misschien bekend voor; dit is namelijk het restaurant waar een team-challenge werd gehouden. Ik had het pas door toen ik mijn koffie kreeg en het rode schoteltje zag haha.

Dineren bij Rockpool van de bekende Chef Neil Perry. De foto is helaas een beetje donker, maar deze 42 dagen op houtskool gegrilde Wagye steak was echt geweldig! Erbij at ik aardappeltjes met Wagyu vet, knoflook en rozemarijn. Kost wat, maar dan heb je wel een verrukkelijk maaltje!

Vervolgens vloog ik door naar het fantastische Syndey! Toch wel een van de hoogtepuntjes van mijn reis. Vooral bij de haven kun je heerlijk eten én geniet je tegelijkertijd van een prachtig uitzicht op de Sydney Harbour Bridge en het Opera House!

Ook in Sydney had ik een lijstje met restaurants die ik wilde bezoeken, waaronder het beroemede Billy Kwong dat gerund wordt door de Chinese Kylie Kwong. De eend in sinaasappelsaus was verrukkelijk en het restje eend wat over was heb ik meegenomen en de volgende dag in het vliegtuig opgegeten.

De volgende ochtend ontbeten bij Bill Granger met zijn beroemde scrammbled eggs with toast.

Billy Kwong, Bills én Marque (van Mark Best) in één straat naast elkaar! Wat een feest! The Press Club (van George) had ik heeeel graag een bezoekje gebracht, maar ik had het verkeerd gepland en het restaurant was helaas dicht 🙁 Enne, kennen jullie deze Masterchef deelnemer nog?

Een snapshot met een koala mag natuurlijk niet ontbreken in deze diary! Net als deze übergrote chocolademuffin haha. De lunch heb ik hierna maar overgeslagen.

Tijdens een prachtige zeiltrip over de Whitsundays (het mooiste strand ter wereld) aten we zelfs op de zeilboot nog heel erg lekker. Wat dacht je van deze nachos of een salade met gegrilde pompoen en avocado?

Dutch food in de Australische supermarkt, een zelf gecreëerde Magnum en echte Australische Pie!

In de outback at ik wat aparter: zo at ik er een kamelenburger, die heel erg goed smaakte (net als gehakt eigenlijk), en een kangaroosteak (ook yummie). Het assortiment worstjes voor op de bbq is iets anders dan in NL: garnalen, emu, krokodil, kangaroo, buffalo en beef.

Mijn reisde door Australië eindige weer in Melbourne en op mijn laatste avondje genoot ik samen met vriendinnetje A. van een heerlijk 7-gangen diner bij Chin Chin. Dit restaurant is erg populair bij de Australiërs en voor de verandering stond er geen rij. We kregen een super plekje aan de bar, vanuit waar we recht in de keuken keken! Met de klok mee: Kingfish sashmi,

Met de klok mee: heerlijke zalm in palmbladeren; het toetje van kokos sago met ijs, praline en wilde rijst; en de dry red curry soft shell crab. Vooral de laatste was heeeel erg pittig! Gelukkig hadden we een flesje wijn om onze mond te blussen haha. En weet je wat zo leuk is?! Toen ik eenmaal thuis was en de gemiste afleveringen van Masterchef aan het terugkijken was, zag ik ineens de chef van Chin Chin voorbij komen! Heel gaaf!!!

Op het vliegveld van Melbourne dronk ik nog een heerlijke cappuccino bij Cafe Vue van de famous Shennon Bennet!

Een tussenstop in mijn geliefde Hong Kong kan natuurlijk niet voorbij gaan zonder een bezoekje aan Sushi One. Toch wel de lekkerste sushi die ik ook ergens gegeten heb! En dat voor maar 8 euro, dat is nog eens leuk dineren! Iemand wat wasabi hihi?

Nog een paar foto’s uit het geweldige Hong Kong met een foto van HK by night, heerlijke sweet and sour pork en een eetkraampje in een van de vele straatjes in Hong Kong.

En last but not least een foto van een heerlijke Chocolate Martini in de bekende Aqua bar. Ove cocktails with a view gesproken!

Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen meegenieten van mijn prachtige reis. Ik denk bijna nog elke dag eventjes terug aan deze fantastische reis en bij het in elkaar zetten van dit fotodagboek kreeg ik spontaan een glimlach op mijn gezicht. De komende tijd staan er een hoop leuke dingen op het programma. Zo ben ik direct terug van vakantie begonnen met een nieuwe baan, wat best aanpoten is. Dit weekend duik ik eindelijk weer eens zelf de keuken in en ik heb zin om een hoop nieuwe recepten uit te proberen!

Tot snel!

Liefs,
Floortje

3 thoughts on “Foodie in Australia!!